Сб, 2024-05-04, 14:49:50
Добре дошли Гост | RSS

Абсурдите в образованието

Главно меню
Категори в раздела
Анкета
Какво мислите за образователната ни система
Всички отговори: 40
Block title
Статистика

Онлайн общо: 1
Гости: 1
Потребители: 0

Начало » Статии

Темата бе „Приобщаващо образование за всички. Отключване на потенциала на лицата и създаване на устойчиви партньорства за приобщаващо и устойчиво бъдеще на България“- фокусът естествено бе към неспособните учители, и с какво да се подобри тяхната подготовка/ разбирай усвояване на пари за обучения от баш“ специалисти“/ . Разбира се бяха дадени и насоки за адаптирането на учебното съдържание за постигане на по качествено образование, сякаш това е проблема .

Не може да не се спомене и докладът на ЕК според който е налице сериозна връзка между завършената образователна степен и социалните резултати/ Например чичо ти е депутат, кмет , висш чиновник и ти кандидатстваш със подарена от някой ВУЗ в БГ диплома за работа , а срещу теб е човек завършил в чужбина и с по висок образователен ценз. Познай резултата /. Да не говорим че в същия този доклад се набляга на това че в България се обръща по-голямо внимани ... Четете нататък»

Категория: Статии | Прегледи: 292 | Добавил: olig | Дата: 2017-11-29 | Коментари (0)

 От МОН твърдят че в класните стаи са върнати 17 297 деца  от набор 2001 до набор 2012. Политиката на министерството е учениците да бъдат в училище , а какво ще правят там , не е важно.  Повечето от тези фиктивно върнати ученици едва ли имат и понятие от училищни правила ,а по всяка вероятност някой от тях дори от общочовешки правила. Ако се върнем на народната мъдрост " Насила хубост не става " вече е ясно какъв  ще е ефекта. Единствената "полза" ще е за децата който искат действително да учат. Дори за да не развалят добрата си статистика формата за сигнали за фиктивни ученици в сайта на МОН не работи.

 

Фиктивни ученици не работи

Категория: Статии | Прегледи: 340 | Добавил: olig | Дата: 2017-11-26 | Коментари (0)

  Програмите по религия ще са готови в средата на декември. Това е поредния абсурд от страна на МОН. Обучението ще е в едно от трите направления  християнство  , ислям или неконфесионално обучение (каквото и да означава). Защо е абсурд- много просто , би било нормално през тъмните векове да смесваш религиозните вярвания с науката , но в съвременното общество в едно светско училище да принуждаваш децата  да се образоват в разни митологии, е направо престъпление. Предполагам това е поредното копи -пейст от някоя напреднала държава . Но какво става при Българската действителност , маса неуки същества , биват заливани с религиозни проповеди, резултат раждат се различни видове фанатици. (Имайте предвид че не визирам няколко то десетки елитни училища, успяващи да заобикалят закона като подбeрът качествени ученици).  То ... Четете нататък»

Категория: Статии | Прегледи: 327 | Добавил: olig | Дата: 2017-11-16 | Коментари (0)

В Украйна бе приет нов закон за образованието , който силно ограничава правата на малцинствата да учат на собствения си език. Досега бе разрешено на малцинствата да учат от детската градина до университета на майчиния си език.Новият закон предвижда да може да се учи на майчин език в детската и начален етап, а по нагоре само на украински. Унгария която има 150 хилядно малцинство остро реагира и дори заплаши да блокира евроинтегрирането на Украйна.Каква е реакцията от България, след като в Украйна живеят около 200 хиляди българи.България разбира се не реагира , или поне доста вяло ,все пак нашите "наведени" политици изобщо не ги интересуват правата на българите в чужбина, нито на тези, в България!  ЕС също  мълчи за новия закон за образованието на Украйна - знаем с какви аршини мери, според интереса.

Категория: Статии | Прегледи: 397 | Добавил: olig | Дата: 2017-10-22 | Коментари (0)

   Така ето една от основните промени в новия закон.Създаване на поредната измислена институция.А каква ще е ползата от нея? Полза няма да има никаква, защото има дублиране на функциите на Главния инспекторат (ако въобще са му съчинили функциите де). Класическо размиване на отговорност, задълбочаване на проблемите вместо разрешаването им, натоварване на гражданите с издръжката на още една безсмислена "институция" и смешен бой в гърдите с "новостите" в системата.  Та каво излиза -този измислен инспекторат е поредната купчина лемури на държавна издъжка.

   Промяна във финансирането разбира се няма - парите на училищата зависят от бройката ученици, пак никой няма да смее да гъкне на побойниците и палячовците в клас. 
Не нови институции трябват а трябва финансирането  да се промени.Какво качество на образованието чакаме, с учители които  знаят&nbs ... Четете нататък»

Категория: Статии | Прегледи: 336 | Добавил: olig | Дата: 2016-08-22 | Коментари (0)

     С настъпване на края на учебната година и началото на отпуските идва и  времето  на голямото учене за учителите. Започва голямото усвояване на средства от евро програмите, (не че и през учебно време го няма)! Учителите трябва да се развиват, да получават нови знания, и особено тези на държавна издръжка. То в частните училища си знаят всичко и затова може би не изпращат учителите си на обучения. Показателен е факта че от частните училища „обучените“ през 2013год. са от порядъка на 0.001% докато държавните,  виж държавните са нещо друго , тук учителите имат нужда да бъдат обучени., затова и процентите са близо 10.Следват стриктни заповеди към директорите на държавните (общински) училища – „Пращайте хора  трябва да се развиват“,  а зад писмото прозира скритата заплаха  - „ха не пратите майка ви жална, ще последват обяснения , проверки , очни ставки и т.н.“ и ди ... Четете нататък»

Категория: Статии | Прегледи: 413 | Добавил: olig | Дата: 2014-06-07 | Коментари (0)

 

Защо да уча ?
към статията>>>

 

Категория: Статии | Прегледи: 442 | Добавил: olig | Дата: 2013-12-10 | Коментари (0)

    Вчера по време на откриването във Варна на  Дните на професионалното образование по проект "Ученически практики"  министър Клисарова обяви че писмото с което се разпорежда събиране на средства и дрехи от децата в помощ на бежанците, няамало задължителен характер. Във въпросното писмо изпратено на 1 октомври действително отсъстват такива нареждания, но към него е прикрепена книгата " Пътят на бежанците", в която има леко казано абсурдни игри чиято цел уж била да помогне на децата да разберат страданията на бежанците.
   Съвсем различен е въпросът с второто писмо изпратено на 15 октомври. В него директно се изисква от инспекторатите да систематизират и изпратят до дирекция „Организация, контрол и инспектиране" данни за  това какво са направили училищата на прилежащата им територията. Това по само себе си означава задължително действия от училищата за да може да отчетат нещо от РИО ... Четете нататък»
Категория: Статии | Прегледи: 457 | Добавил: olig | Дата: 2013-10-20 | Коментари (0)

147 401 "дариха" от МОМН на варненското училище за деца с нарушено зрение "Проф. д-р Иван Шишманов". Откъде са им останали на министерството, и как се "даряват" пари който би трябвало да са разпределени на училищата е друг въпрос. Защо не са планувани предварително към бюджета на училището? Какви са тия медийни  циркове?Значи ако се реорганизира тази огромна паразитна структора може би образованието ще бъде по добре финансирано и съответно ще тръгне напред.Докога ще се издържа огромната администрация на МОМН, съответно на инспекторатите от парите за образование.Колко училища се закриха, а колко паразити-чиновници бяха съкратени?Учителите са много по важни от разните там инспектори , чиновници и министри, а са не само по малко платени но и първо тях съкращават. Като закриха толкова училища през изминалите години, колко инспекторати бяха закрити?Та все пак министерството трябва да подпомага образованието, т.е. да е в услуга на учите ... Четете нататък»
Категория: Статии | Прегледи: 470 | Добавил: olig | Дата: 2013-09-23 | Коментари (0)

« 1 2 3 4 »
Вход
Търсене
Реклама