Чт, 2018-12-13, 04:59:43
Добре дошли Гост | RSS

Абсурдите в образованието

Главно меню
Категори в раздела
Анкета
Какво мислите за образователната ни система
Всички отговори: 39
Block title
Статистика

Онлайн общо: 1
Гости: 1
Потребители: 0
Начало » 2016 » Август » 22 » Нова институция за контрол - Национален инспекторат по образованието
10:52:45
Нова институция за контрол - Национален инспекторат по образованието

   Така ето една от основните промени в новия закон.Създаване на поредната измислена институция.А каква ще е ползата от нея? Полза няма да има никаква, защото има дублиране на функциите на Главния инспекторат (ако въобще са му съчинили функциите де). Класическо размиване на отговорност, задълбочаване на проблемите вместо разрешаването им, натоварване на гражданите с издръжката на още една безсмислена "институция" и смешен бой в гърдите с "новостите" в системата.  Та каво излиза -този измислен инспекторат е поредната купчина лемури на държавна издъжка.

   Промяна във финансирането разбира се няма - парите на училищата зависят от бройката ученици, пак никой няма да смее да гъкне на побойниците и палячовците в клас. 
Не нови институции трябват а трябва финансирането  да се промени.Какво качество на образованието чакаме, с учители които  знаят че не трябва да изключват ученици а да си затварят очите за да не падне финансирането? По този въпрос нищо не се прави, а той е съществен защото ако няколко деца в клас нарушават системно реда, това оказва негативно влияние на всички останали. Така, заради примерно 10-15 проблемни деца в едно училище се нарушава учебния процес и останалите 200 - 300 и те  не могат да получат необходимите знания. Поведението на проблемните деца действа също така деморализиращо, както за учениците така и за преподавателите, което допринася за лошия краен резултат. Така учителите вместо да преподават знания на децата, те се превръщат в едни пазванти, което им отнема значително време и усилия. 
   Въпросът може да бъде решен само с назначаване във всяко училище на преподаватели, специално обучени да работят с проблемни деца. Когато дадено дете нарушава реда, то да се извежда от час, като в отделни стаи с него работят съотоветните преподаватели. При системни нарушения, тези деца следва да се преместват в специализирани училища. Така станалите 95% от децата ще имат възможност да получат необходимата среда, в която на спокойствие да развиват способностите си и в крайна сметка да получат добро образование.Финансирането на училищата по брой ученици води до понижаване на критериите за даденото училище и съответно спад на нивото. Същото става и с университетите. Сега само и само, за да си получат парите от държавата приемат всякакви хора, включително и такива, които не могат да си напишат името. Дава им се лесно да завършат, за да не спре потока от пари. Учениците си правят каквото искат и нямат никакъв респект към учителите. Естествено не навсякъде, но започва да става масова практика. 
Проблемът с образованието е изключително сериозен и се нуждае спешно от реформи, а не от измислени институции , и козметично променени закони!

Категория: Статии | Прегледи: 108 | Добавил: olig | Рейтинг: 0.0/0
Общо коментари: 0
Коментари могат да добавят само регистрираните потребители.
[ Регистрация | Вход ]
Вход
Търсене
Реклама