Пт, 2024-04-26, 16:38:15
Добре дошли Гост | RSS

Абсурдите в образованието

Главно меню
Категори в раздела
Анкета
Какво мислите за образователната ни система
Всички отговори: 40
Block title
Статистика

Онлайн общо: 1
Гости: 1
Потребители: 0

Начало » Архив новини

Темата бе „Приобщаващо образование за всички. Отключване на потенциала на лицата и създаване на устойчиви партньорства за приобщаващо и устойчиво бъдеще на България“- фокусът естествено бе към неспособните учители, и с какво да се подобри тяхната подготовка/ разбирай усвояване на пари за обучения от баш“ специалисти“/ . Разбира се бяха дадени и насоки за адаптирането на учебното съдържание за постигане на по качествено образование, сякаш това е проблема .

Не може да не се спомене и докладът на ЕК според който е налице сериозна връзка между завършената образователна степен и социалните резултати/ Например чичо ти е депутат, кмет , висш чиновник и ти кандидатстваш със подарена от някой ВУЗ в БГ диплома за работа , а срещу теб е човек завършил в чужбина и с по висок образователен ценз. Познай резултата /. Да не говорим че в същия този доклад се набляга на това че в България се обръща по-голямо внимани ... Четете нататък»

Категория: Статии | Прегледи: 292 | Добавил: olig | Дата: 2017-11-29 | Коментари (0)

 От МОН твърдят че в класните стаи са върнати 17 297 деца  от набор 2001 до набор 2012. Политиката на министерството е учениците да бъдат в училище , а какво ще правят там , не е важно.  Повечето от тези фиктивно върнати ученици едва ли имат и понятие от училищни правила ,а по всяка вероятност някой от тях дори от общочовешки правила. Ако се върнем на народната мъдрост " Насила хубост не става " вече е ясно какъв  ще е ефекта. Единствената "полза" ще е за децата който искат действително да учат. Дори за да не развалят добрата си статистика формата за сигнали за фиктивни ученици в сайта на МОН не работи.

 

Фиктивни ученици не работи

Категория: Статии | Прегледи: 339 | Добавил: olig | Дата: 2017-11-26 | Коментари (0)

  Програмите по религия ще са готови в средата на декември. Това е поредния абсурд от страна на МОН. Обучението ще е в едно от трите направления  християнство  , ислям или неконфесионално обучение (каквото и да означава). Защо е абсурд- много просто , би било нормално през тъмните векове да смесваш религиозните вярвания с науката , но в съвременното общество в едно светско училище да принуждаваш децата  да се образоват в разни митологии, е направо престъпление. Предполагам това е поредното копи -пейст от някоя напреднала държава . Но какво става при Българската действителност , маса неуки същества , биват заливани с религиозни проповеди, резултат раждат се различни видове фанатици. (Имайте предвид че не визирам няколко то десетки елитни училища, успяващи да заобикалят закона като подбeрът качествени ученици).  То ... Четете нататък»

Категория: Статии | Прегледи: 327 | Добавил: olig | Дата: 2017-11-16 | Коментари (0)

В Украйна бе приет нов закон за образованието , който силно ограничава правата на малцинствата да учат на собствения си език. Досега бе разрешено на малцинствата да учат от детската градина до университета на майчиния си език.Новият закон предвижда да може да се учи на майчин език в детската и начален етап, а по нагоре само на украински. Унгария която има 150 хилядно малцинство остро реагира и дори заплаши да блокира евроинтегрирането на Украйна.Каква е реакцията от България, след като в Украйна живеят около 200 хиляди българи.България разбира се не реагира , или поне доста вяло ,все пак нашите "наведени" политици изобщо не ги интересуват правата на българите в чужбина, нито на тези, в България!  ЕС също  мълчи за новия закон за образованието на Украйна - знаем с какви аршини мери, според интереса.

Категория: Статии | Прегледи: 397 | Добавил: olig | Дата: 2017-10-22 | Коментари (0)

   Така ето една от основните промени в новия закон.Създаване на поредната измислена институция.А каква ще е ползата от нея? Полза няма да има никаква, защото има дублиране на функциите на Главния инспекторат (ако въобще са му съчинили функциите де). Класическо размиване на отговорност, задълбочаване на проблемите вместо разрешаването им, натоварване на гражданите с издръжката на още една безсмислена "институция" и смешен бой в гърдите с "новостите" в системата.  Та каво излиза -този измислен инспекторат е поредната купчина лемури на държавна издъжка.

   Промяна във финансирането разбира се няма - парите на училищата зависят от бройката ученици, пак никой няма да смее да гъкне на побойниците и палячовците в клас. 
Не нови институции трябват а трябва финансирането  да се промени.Какво качество на образованието чакаме, с учители които  знаят&nbs ... Четете нататък»

Категория: Статии | Прегледи: 335 | Добавил: olig | Дата: 2016-08-22 | Коментари (0)

    На 30 март 2015 г. министърът на образованието и науката проф. Тодор Танев инициира и участва в пресконференция на тема  „Насилието в училище“.
„Ще говорим за насилието и състоянието в момента и защо се налага да обръщаме внимание  на тази тема в по-голяма степен, отколкото би било във време, в което въпросите са били по-добре решени“, заяви министър Танев в началото на пресконференцията. Той посочи, че Министерството на образованието и науката обсъжда възможните решения за гарантиране на подкрепата на учителите за противодействие на упражняването на насилие  върху/срещу тях.
Според изследване на Синдиката на българските учители в последната година 45 % от учителите са били обект на нападки, включително и словесни, което е доста голяма цифра. Но и да е по-малка тази цифра, министър Танев смята, че проблемът съществува и точно това налага бързи и адекватни действия в тази насока.  Той се спря на дейностите, които с ... Четете нататък»

Категория: Външни новини | Прегледи: 1305 | Добавил: olig | Дата: 2015-04-09 | Коментари (0)

Българските деца учат най-малко в Европа. Това е един от основните фактори за ниското ниво на грамотността у нас, обяви експертът от образователното министерство Евгения Костадинова по време на дискусия за просветата.

Учениците у нас не само започват образованието си най-късно, но и прекарват най-малко време в класната стая, като същевременно се радват на най-дългите ваканции, пише "Преса".

Най-яркият пример са първолаците в България, които стоят малко под 400 астрономически часа годишно в училище. В съседна Румъния връстниците им прекарват в клас 600, във Франция – над 800 часа.

Първенци по този показател са в Люксембург, където най-малките ученици посвещават по 1008 часа годишно на образованието си. Учебната година у нас също е сред по-кратките – средно 185 дни за целия курс на обучение (I-XII клас) при 200 в останалите европейски държави. В Австрия например и малки, и големи ученици залягат над уроците от 1 септември до 11 юли.

< ... Четете нататък»
Категория: Външни новини | Прегледи: 3516 | Добавил: olig | Дата: 2014-10-01 | Коментари (0)

« 1 2 3 4 5 6 »
Вход
Търсене
Реклама