"Цел на
проекта Чрез ограмотяване и
формиране на ключови компетентности да бъде улеснен по-нататъшният
достъп на неграмотните и слабограмотни хора до общообразователна и
професионална подготовка и съответно до по-конкурентно им участие на
пазара на труда" А каква е действителността
всъщност? Проекта е поредният безсмислен опит на МОМН да отчете някаква
дейност. Все пак е спечелен и има пари за усвояване ,а че ползата е
нулева и има изключително деморализиращ ефект сред неграмотните е
оставено на втори план и дори забравено. Как ще убедите някое дете от
малцинствените групи че му е необходимо образование , като то гледа че
неграмотната му майка ходи на училище и остави всичко и плащат. То за
какво да ходи -някога и на него ще му плащат. Наглостта и на
самите обучаеми е потресаваща , спомням си как стоях пред училище и една
такава ученичка при влизането си в училище гледайки грамотната
чистачката да работи и подхвърли " Бачкай, бачкай а аз ще уча и ще ми
плащат". Картинката става още по живописна т.к. дадената ученичка има
дете в същото училище. Предполагам се сещате какво му казва и на
него. Самият принцип че ще ти плащат за да
се обучаваш е просто ужасен. Но за да може ръководителите на
проекта да се отчетат и да покажат каква чудесна работа са свършили
трябва да плащат/все пак те ще загубят доста повечко ако проекта спре/. А
какви са ползите за хората и обществото като цяло: 1.
Ограмотяват се неграмотни и слабограмотни хора.-До колко това е така е
доста спорно. Как възрастен ще успее да усвои материала от 1-4 клас за
няколко месеца? На децата който са доста по възприемчиви от възрастните
им трябват 4 години, как на възрастен ще му стигнат няколко месеца?
Отговорът е пределно ясен- няма ама абсолютно никакъв шанс да успее. Как
тога всички и подчертавам ВСИЧКИ участници получават
свидетелство за завършен 4 клас. 2. Улеснява се по
нататъшния достъп на тези индивиди до общообразователна и
професионална подготовка. - Това са "нови 20". С завършен 4 клас накъде,
дори и книжка за кола не можеш да
вземеш. 3. Това са европейски пари, не ги плащаме ние и
трябва да се изхарчат. - Да де но парите в европейските фондове откъде
идват?- От джобовете на работещите европейски граждани/т.е. и от
нас/ 4. Ангажираме рисковите/крадливи/ граждани с
нещо. - Това е наистина полза , но те пак си ни крадат /ние им плащаме/
но поне този път е по законен начин. 5. Участие на
завършилите курса в пазара на труда.- Единствения пазар на труда в който
могат да участват с това фиктивно свидетелство за 4 клас е "фирма"
Социални помощи.
Някой ще каже че парите не
са важни и освен това са нищожни.Наистина парите са нищожно но да видите
каква "воина" става ако се забави училището с плащането. Те и основните
заинтересувани от проекта / ръководителите - главните лапачи/, знаят
това и затова изпращат парички само за "студентите". Че без парички
трябва с белезници да ги докарате , а и да ги докарате трябва да
внимавате да не предадат белезниците за скраб. Преподавателите от друга
страна "кучета ги яли". Те си хабят нервите , времето а често и
собствените парите с простата надежда някъде в бъдещето да им бъде
платено. Причината е проста , както при всяка Евро глупост ти
трябва да имаш пари да платиш и след това да ти ги възстановят. При
делегираните бюджети пари само че няма, и плащането към учителите се
отлага за "светлото бъдеще". Като се направи
равносметка , на плюсовете и минусите ползата от този "експеримент"
очевидно е нулева поне за обществото. Деморализацията
причинена от това да ти се плаща да учиш е огромна. Трябва ти да плащаш,
а не да ти се плаща. Но за да плащаш за образование трябва да имаш
някаква перспектива след като го завършиш. Тези хора след като го
завършат каква перспектива
имат?
|